onsdag 25. januar 2012

Enda mer nordlys - for de som ikke har fått nok!

Jeg registrerer at jeg ikke er den eneste som har vært ute og tatt bilder av nordlyset, men det får stå sin prøve. Parkeringsplassen ved Skistua i Bymarka var i gårkveld bortimot full, og det ble snart ganske åpenbart at det var flere enn oss selv som hadde lest nettaviser og Mr. Røed Ødegaards blogg denne dagen. Enkelte glupe sjeler stilte seg imidlertid opp midt i flombelysninga fra lysløypa, og kjørte snart hjemover igjen da dette ikke ga nevneverdige resultater. 


Til tross for en noe laber start ble det da ganske så spektakulært litt utpå kvelden, ihvertfall til å være i Sør-Trøndelag. Det ble en del eksperimentering for min egen del denne gangen, men jeg er forsåvidt greit fornøyd med min første erfaring med fotografering av nordlys. Et tilnærmet flatt batteri gjorde ting litt vanskeligere enn de strengt tatt burde være, men litt batterioppvarming på innsida av jakka reddet kvelden!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar