onsdag 11. april 2012


Jeg har ikke fått anledning til å redigere bildene fra påska enda, men satser på å få lagt noe ut i løpet av neste uke. Legger i stedet ut et par bilder fra tur fra Ranheim til Være ved Trondheimsfjorden, tatt helga før påske. Bildene ligner mye i stil, men arten er forskjellig (som jeg håper de fleste kan se).

Personlig blir jeg ofte vel så fornøyd med bilder på litt avstand som jeg blir med diverse trynebilder. Smålommene på bildet over blir kanskje litt i overkant langt borte, men ærfuglbildet under er jeg relativt godt fornøyd med, sånn rent bortsett fra at arten kanskje ikke er den mest spennende. Det er uansett ingen tvil om at mengden portrettbilder av fugler etterhvert har blitt nesten overveldende stor, og hos mange mangler det litt på det kunstneriske, noe som fort gjør bildene litt småkjedelige. Jeg skal ikke påstå at jeg selv lykkes med dette til enhver tid, men det er ofte overraskende artig å eksperimentere litt og forsøke nye ting. Distansebilder av fugler er det ihvertfall ikke for mye av etter min mening, og gode distansebilder er enda sjeldnere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar