mandag 24. september 2012

Going macro!

Etter å ha skrapt sammen en liten slant fra mitt noe begrensede studentbudsjett har jeg nå gått til anskaffelse av et lenge etterlengtet makroobjektiv, nærmere bestemt Nikkor AF-S 105mm f/2.8 IF-ED VRII Micro. Det har blitt mye prøving og feiling, men det begynner å ane meg at trikset stort sett går ut på å ha så mye lys og stabilitet som mulig. Resultater fra den første uka er presentert under.

Høyere fluer - min litteratur strekker seg ikke lenger. Nærmere artsbestemmelse mottas med takk!

Gulhårete gjødselfluer Scathophaga stercoraria i sitt rette element i Vågå, Oppland 22. september.

Rypebær Arctostaphylos alpinus i høstfarger

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte bilder du tar! Gleder meg til å følge bloggen din framover :)

    SvarSlett
  2. Trivelig å høre! Flott at du følger!

    SvarSlett